Follow Dashboard
Tokens?

what the news : apa itu talam dua muka ..
Sunday 10 February 2013 | 06:55 | 0 comments

time ini aku nk ceritakan la sikit pasal  talam dua muka.. apa itu talam dua muka ?ini talam bukan sebarang talam ea..juga bukan TALAM HOLDINGS yang tak reti buat rumah tu..juga bukan nme owg, ni talam membawa maksod yang tak berapa nk elok la..kolo tanye si samy vellu.. kompom dia pun tak tau tu sape.. ngeh3..talam ni jugak bukan jenis makanan atau minuman tu..
dekat dunia sekarang ni.. bermacam-macam ragam manusia kita bule tgk..ada yang bule kita percayai and ade jugak yg sebaliknye..ada hitam and ade jugak yang putih..ada yang buleh diharap.. ade yang langsung tak bule diharapkan..and ade yang suka tikam belakang kita  ..
manusia talam dua muka ini  memang seseowg yang sgt2 bahaya ..sbb kenapa ?sbb stu bukti yang dpt aku berikan adalah mereka  yg  'bertalam dua muka ni' jenis yang pandai berpura2..manusia yang mempunyai byk muka.. bukan satu,bukan dua malah beribu (maaf , over lak) owg mcm ini.. di depan kita mak aih.. baik bebeno.. kalah bidadari kayangan..tetapi di mse yang sme di depan kita, dia buleh menjadi manusia yang tak penah kita kenali.. dasyat tak dasyat diowg ni ?
ada jugak di depan kita dia baik tapi bila belakang kita dia kutuk,caci,maki kita seburuk mungkin..owg jenis mcm ni bersepah di dunia ni..jenis yang suka bermuka and tak ikhlas berkawan..pernahkah kowg berjumpe dgn manusia mcm ni ?atau adakah kita sendri berperangai sebegini tanpa kita sedari ? nauzubillahiminazalik..minta dijauhkanla ea  :)
manusia talam dua muka ni x buleh kita percayai mereka bulat2.. kolo buleh jangan percaya langsung..kerna di depan kita dia baik tpi dibelakang kita dia memfitnah kita kaw kaw..talam dua muka ni seperti budak hipokrit la..jenis suka berbohong untuk menutup pekung di dada diowg.. menurut islam,owg sebegini telah dikategorikan sebagai munafik..rety membuat janji malah dia sendri yang memungkirinye..
talam dua muka ni jugak amat pandai mem'BODEK' tetapi pada mse yang sme buleh bertuka menjadi seperti musuh apabila duduk bersama orang yang lebyh tinggi darinye..niatnye hanya satu,untuk membeli jiwa owg diatas nye untuk dijadikan sahabat yang baru..sahabat lama .. dilupai dan dijatuhkan tanpa belas kasihan..
ini jela coretan buat kowg kali ni.. bila2 nanty aku akan cerita info2 semasa buat kowg.. see you :)


Old things | New things