Follow Dashboard
Tokens?

what the news : perkara yang dielakkan semasa bercinta
Wednesday 13 February 2013 | 01:54 | 0 comments

cinta ni tak mengenal hukum,..hanye kerana cinta ,manusia sanggup buat apa sahaja dan kerana cinta jugak,manusia mudah hanyut dibuai perasaan dan tidak sedar ia mudah membawa padah..
dekat bawah ni ade beberapa tips yang perlu DIELAKKAN DALAM BERCINTA..
1.bercinta kerana simpati
korang tak akan menjadi raja penyelamat jika memaksa diri  menerima cinta si dia..Perasaan ikhlas dan jujur itu semestinya tidak akan wujud dalam diri andai ia menjadi penyebab mengapa kamu sudi bertaut cinta bersama si dia.
2.melirik kepada orang lain..
Cinta bukan penghalang bgy kamu meluaskan pergaulan, tpi kne batasan tertentu. Walaupun niat kamu hanya sekadar cuci mata ia boleh membawa kepada kecurangan.

3.tak ingin kalahkan si dia
Kamu sanggup menyerah kalah ketika berlawan badminton bersamanya semata-mata mahu menjaga hatinya. Tak salah bersaing tetapi mestilah ke arah yang positif dan boleh variasikan hubungan itu.
4.rapat dengan sahabat si dia
Tak salah mengenali sahabat karibnya tetapi hati-hati supaya tidak terlalau akrab. Ini boleh menimbulkan pelbagai rasa sangsi lebih teruk kalau temannya jatuh cinta.sebaliknya kamu harus lebih mengenali keluarganya dan berusaha merebut hati kedua ibu bapa si dia.
aku share untuk  kowg yang sedang hangat2 bercinta ni.. ngeh2  :) 


Old things | New things