Follow Dashboard
Tokens?

what the news : Elak perasaan cemburu
Friday, 29 November 2013 | 01:48 | 0 comments

CEMBURU naluri manusia yang sukar dibendung .Ada elbagai sifat cemburu samada yang positif atau negatif . Bile menyebut perkataan cemburu mesti jari akan menunding kearah perempuan betol kan ?mereka mengganggap wanita ini kuat cemburu , actually lelaki atau perempuan mempunyai cemburu , semua manusia ada sifat cemburu tu cuma kita perlu bijak mengawal cemburu .

Mari kita tengok tips cara elakkan cemburu :
1. sifat cemburu adalah tanggungawab sendiri
fikirkan tiada siapa yang memboleh buat kita cemburu . kita sendiri bule mengawal sifat cemburu dalam apa jua situasi pun .pilihan terletak ditangan sendiri .

2.hormati perasaan pasangan kita
pasangan kita juga mempunyai hak untuk menilai kecantikan wanita atau lelaki lain .jika kita dalam melakukanne sedar atau ta kita sudah berjaya mengatasi perasaan cemburu .

3.tuliskan apa perasaan kita di kertas marah,cemburu , tak tentu arah , sedih, menangis , malu , serba salah , atau bertindak kasar . adakah korang nak melakukan perkara sebegini sampai bila-bila ? kalau tak , cepat la berubah .

4.bina keyakinan diri
kita mungkin berasa tak selamat dengan pasangan kita jika selalu bergantung .luaskan persahabatan dengan orang lain .

itu saja tips yang sya tahu . semoga bermanfaat . maaf sebab dah lama tak menjelajah di dunia blogger agak sibuk dengan urusan keluar dan belajar . semoga bertemu kembali .


Old things | New things