Follow Dashboard
Tokens?

what the news : Bestfriends.
Tuesday 23 September 2014 | 04:44 | 0 comments
sahabat a.k.a bestfriend that always by our side whenever we are sad or happy , bestfriend that always stick togther , laughing and cry together. its hard to find this type of friends. sebelum ni juge aku penah merasakan '' i've already found my best friend ever !'' but, unfortunately NOT ! kawan yang selama ni aku rapat sesangat semakin renggang , mungkin sebab we're in different class maybe ? yeh , diowg kelas sains tulen , and i only kelas sains sukan .

but, seriously i miss the old us ! although i have a new friend  but , it not as same as them . i still remember our first meet , time tu aku form 2 al- biruni ,  banyak kejadian yang selalu berlaku bersama . dulu seriously kami ni kutu rayau satu sekola . kalau tak tawaf sampai 5 kali tu memang bukan kami lah . and bile setiap kali nak raya mesty bertukar surat. pastu menangis baca surat sesama sendiri . its really precious moment . selalu bersama ke mana jua , yang paling tak tahan . tiga -tiganye tak rety nak berjalan jauh , paling jauh outing pun sampai bukit beruntung. itu pun sebab tuisyen.

after that , naik form 3 hayyan . aku turun kelas. yess that because my own mistake. tapi kami still bersama . sebab kelas pun sebelah menyebelah je . still rehat bersama . and i suka gile kacau kawan aku yang sorang tu ( i can't tell their names. im sorry) and kami tuisyen bersama . diowg selalu nasihat aku , kadang2 membebel kalau aku redah time hujan. sebab time tu aku mudah sangat demam . bab kata dia '' lembik'' haha , but now antibody aku pun dah kuat tau . haha . penah aku , dikejar oleh seorang jejaka yang aku pun tak bape nak kenal . act tak kenal langsung , he wanted my phone number , at that time memang rase takut gile. and kawan aku yang dua orang tu dengan berani nye marah orang tu . yela nak harap aku marah orang tu , memang tak lah . aku penuh dengan erasaan serba salah .

and then aku ada sedikit pertelingkahan dengan salah seorang sahabat aku time form 4 , sebab aku ada bagy nasihat . mungkin aku tak patut buat macam tu . and start lah hubungan tuh renggang . and one day aku tertibe rasa pening time majlis maulidur rasul , and mereka tak bantu aku langsung . and time tu serious aku sedih . rupa2nye mereka ada time aku happy jer. mujur kawan sekelas aku bantu . kalau tak memang terkujur layu je sebab aku tak larat nak bangun . mungkin tak larat sangat time berarak .

and aku mula realise sahabat yang sejati memang sukar dicari . sampai sekarang aku still tak tahu mana sahabat sebenar aku . yang akan menunjukkan aku jalan yang benar . jalan yang diredhai Allah . sebab aku sendiri banyak melakukan kesalahan . aku perlu dibimbing oleh seorang sahabat . bukan orang yang suka amik kesempatan ke atas diri ini . okay lah ini je luahan hati aku yang dapat aku coretkan buat kalian . semoga berjumpe lagi . di lain hari .


Old things | New things