Follow Dashboard
Tokens?

what the news : Perjalanan Yang Baru Bermula
Saturday 13 June 2015 | 03:01 | 0 comments

Banyak persoalan yang selalu berada dalam minda aku semasa menjadi budak lepasan SPM . " Allah dah tetapkan aku akan belajar di mana ?" "bagaimana rakan-rakan aku semasa aku disana ? baikkah? " dan banyak lagi kalau aku list mau menangis membaca aku berkhutbah . tehiks. so , setelah aku mengalami keFrustan melampau akibat En. UPU reject aku .aku pun terpakse involvekan diri dalam form 6. sepanjang aku terpakse menjalani orientasi di SMK SG.CHOH tak pernah aku buat muka happy pun berada di sane , sebab aku jealous kawan-kawan aku semua masuk IPTA . and aku sampai kejam melawan takdir like " penat aku cuba capai banyak untuk aku masok IPTA , kenapa yang takde A pun bule diterima masok ke IPTA ?" nampak tak kejalousan aku tuh . and ade lah suatu hari time orientasi , my mom called and told me that i had a good news. MSU are invited me to get my further studies at that university and i was like " university kaya invite aku weyh " haha dengan banggernye hanya dua hari aku join orientation kat SMASCO.

Hari pertama masuk MSU tertibe terimbau kenangan time seminar SPM 2014 di MSU dengan best friend aku . quiet banyk kenangan kat situ actually . and semestinye aku keseorangan je kat situ . and i was like "krik krik" all the time . and kami diagihkan dalam kumpulan . and my name of group is MSU_scorpio_Generation 1 . and luckily aku dapat ahli group yang sporting belaka . dari situ aku kenal hana . budak satu course dengan aku. thanks god tak de lah aku keseorangan . lagipun perangai dia menyenangkan aku.  dalm 3 hari orientasi bermula , aku  kenal dengan arif aimin . dari mana ? heh bermulanye time nak buat cheer group then seseorang datang dekat dengan aku and i ask for my number phone. and aku buat dunno je sebab tak kenal. yeaah tuh la diri aku . kalau orang yang aku tak kenal buat mcm tu , memang tak la aku nak cakap ape-ape. tehiks. tapi akhirnye dia tetap dapat my number pun dri our leader , saif.

then aku berkawan lah dengan arip until now , and dari arip jugak aku dapat kenal huseng , dhiah and isma . ingat lagi first time jumpe mentor , sir asdren , aku ditemani oleh dua orang kumbang iaitu arif and huseng , serius first time kot keluar dengan lelaki tanpa ade ditemani oleh wanita .dengan sir asdren bla bla . aku dengan muka terpakse teman diowg pergi makan - makan  and tengok diowg belanja dapur . haha . okay merepek . tapi aku baru sedar sebenanye perjalanan aku akan bermula mulai isnin ni . and i just like excited giler . yela , apa yang aku akan buat nanty akan mencerminkan masa depan aku 3 tahun akan datang . kadang-kadang aku dapat bayang depan mata aku apa yang bakal aku jadi di masa hadapan . semoga semuanya dapat dipermudahkan . Amiin



Old things | New things